In jouw werk zijn de volgende begrippen belangrijk:
– veiligheid
– betrouwbaarheid
– het overleven van de groep
– hard werken
– aardig gevonden worden
Jouw talenten zijn vooral
– diensten verlenen
– omgaan met geld
– jezelf wegcijferen
– relaties onderhouden en faciliteren
Alicia Keys
Singer-songwriter en filantroop is een
verzorger
In jouw werk zijn de volgende begrippen belangrijk:
– veiligheid
– betrouwbaarheid
– het overleven van de groep
– hard werken
– aardig gevonden worden
Jouw talenten zijn vooral:
– diensten verlenen
– omgaan met geld
– jezelf wegcijferen
– relaties onderhouden en faciliteren
Alicia Keys
Singer-songwriter en filantroop is een
verzorger
Mensen met dit profiel behoren tot de groep die binnen dit typeringenmodel ook wel “wachters” of bewakers worden genoemd. Belangrijk bij deze groep mensen is het dragen van verantwoordelijkheid en dat zij zelf “nodig zijn”. Dit zijn zeer betrouwbare mensen, plichtsgetrouw en willen voldoen aan de verwachtingen van anderen. Zorgen voor anderen is hun 2e natuur. Dit zorgt voor de nodige stabiliteit in de groep en het gezin. Zij willen een gepland en georganiseerd leven met een gestructureerde en nauwkeurige aanpak. “Wie is er verantwoordelijk voor wat en wanneer?” is een vaak gestelde vraag door een wachter. “SMART maken” is er nog één.
Het zijn stap voor stap denkers, op volgorde, feitelijk. Organisatietalenten bij uitstek, voor zichzelf en de omgeving. Ook zijn het mensen die zich nog wel eens teveel zorgen kunnen maken over het oncontroleerbare. Grip houden op situaties die niet gezond meer voor hen zijn, is dan ook een bekende valkuil. Teveel rekening houden met de ander, alsof er constant een publiek meekijkt over de schouders, die mede oordelen of het wel goed genoeg is, wat ze doen of van plan zijn. Let ook op doorgeschoten perfectionisme.
Zorgzame mensen, betrouwbaar en precies, die deel uit willen maken van een groep. De Verzorger is op z’n best als hij het doel kent en weet wat ie moet doen om dat te bereiken. Wat je nog wel eens kunt denken is dit: als iedereen zich aan de regels zou houden, zou alles op rolletjes lopen.
Dit zijn dé mensen die graag ondersteuning bieden achter de schermen. Anderen naar de zin maken en ze laten groeien door gerichte en attente aandacht op specifieke gebieden, die ze feilloos zien. De Verzorger geniet van samenwerking en soms ook van status. Ze snappen dat status de groep en zichzelf ten goede komt, zo zien en beleven ze dat.
Dit type voelt aan wat zich afspeelt en ordent dat door handelend op te treden. De aandacht van dit type gaat uit naar MENSEN. Hij zoekt harmonie en haalt zijn energie voornamelijk uit ontmoetingen met anderen. Doordat hij elke ontmoeting zorgvuldig opslaat -hoe iemand in het verleden reageerde- doet dit type zijn bijnaam van “verzorger” eer aan. Motto: heerlijk, al die mensen om mij heen!
Deze mensen hebben een oprechte en warme belangstelling voor anderen. Worden daarom vaak als “populair” bestempeld. Ze zijn sympathiek en zeer attent, behulpzaam, coöperatief, harmonieus, tactvol, praktisch, aards, georganiseerd, grondig, enthousiast en energiek. Ze willen het beste in anderen naar boven brengen. Ze willen zelf graag aardig gevonden worden, van nature meer dan andere typen binnen dit systeem.
Verzorgers nemen hun verantwoordelijkheid zeer serieus en zijn volstrekt betrouwbaar. Hun morele codes worden gevormd door de buitenwereld, de groep waar ze zich in begeven. Ze willen gewaardeerd worden om wat ze geven en om wie ze zijn. Daar ligt hun levensvervulling, het geven, zodat anderen hen waarderen om wat ze doen en wie ze zijn.
Wanneer een Verzorger opportunistisch in zijn waarden staat (door gebrek aan een goede opvoeding), zoeken zij vaak steun bij anderen om hun gedrag te kunnen rechtvaardigen. Het resultaat kan zijn dat ze er van overtuigd zijn geraakt zelf een solide en morele gedragscode te volgen, terwijl ze in feite anderen manipuleren voor hun eigen doeleinden. In een arbeidsconflict is hier nog wel eens sprake van.
Verzorgers die het geluk hebben gehad in hun opvoeding omringd te zijn door waarden die ethisch zijn en betrokken op echte goedheid, zullen in hun volwassen leven de vriendelijkste, meest vrijgevige zielen worden die er maar bestaan. Hun altruïsme is werkelijk oprecht en puur.
Binnen een klimaat van harmonie, samenwerking, waardering en aanmoediging (mens gerichtheid) zijn het ijverige en resultaatgerichte collega’s. Ze kunnen goed overweg met een volle planning. Sterke voorkeur voor een ordelijke, goed geregelde en gestructureerde, liefst stabiele, efficiënte, voorspelbare en esthetisch aantrekkelijke werksituatie. Ze houden van afgeronde, overzichtelijke projecten en taken -en- veel contacten met mensen.
De gehele zorgsector (uiteraard), vooral daar waar er interactie met mensen is. Ook het onderwijs is een plek waar dit type goed past. Denk ook aan kinderdagverblijven, sociale sector, gezondheidszorg, re-integratie van de moeilijkere doelgroepen, woonbegeleider, lichamelijke verzorging (o.a. kapper en schoonheidsspecialist), voedselvoorziening, receptionist / telefonist, gastheer / gastvrouw, (leidinggevende in) facilitaire omgeving, administratieve en ambtelijke (juridisch-bestuurlijke) sectoren. Avontuurlijk ingestelde verzorgers begeven zich vaak in en rond humanitaire projecten wereldwijd.
– weinig of geen aandacht meer voor “de mens”
– teveel kritiek
– je buitengesloten voelen
– jezelf verwijten maken
– te weinig aandacht aan jezelf schenken (daar is geen ruimte (meer) voor)
– leren omgaan met kritiek
– nee leren zeggen (assertiviteitstraining en coaching)
– mensbeeld realistischer maken
– verwachtingen bijstellen
– vertrouwen op vrienden en familie
– aandacht geven aan eigen behoeften
– onvruchtbare relaties verbreken (en leren hoe je dat moet doen)
Fantastisch dat je onze test hebt gedaan. Het is een mooie eerste stap om meer duidelijkheid te verkrijgen over waar je nu staat. Het is echter niet voldoende voor het veroveren van een nieuwe, passende positie op de arbeidsmarkt.
Je weet van jezelf wellicht al lang dat je een warmhartig en hard werkende professional bent. De naam van het profieltype zegt het al: De Verzorger. En daar wordt nog wel eens een loopje mee genomen. Je krijgt waarschijnlijk niet altijd de waardering die je eigenlijk zo verdient.
Dat kun je nu veranderen.
Klinkt leuk, ik weet ’t, maar dat is nog niet zo eenvoudig als je niet weet hoe het is om in jouw schoenen te staan. Vooral als je die drang van haast voelt. “Er moet nu (echt) iets gebeuren”, kun je jezelf zo af en toe horen zeggen.
Ik wil je vragen geduldig te zijn.
Neem even de tijd. Ren niet van het één in het ander, maar blijf even bij deze situatie en waar je je nu goed over voelt. Anders mis je een belangrijke kans.
Als je besluit het zelf te doen, zonder hulp, dan is het risico groot dat je langer over jouw zoektocht doet dan nodig is, omdat:
krijg je de steun, hulp en coaching die jouw talenten en kwaliteiten voorop stellen en in het juiste daglicht zetten.
ga je leren hoe je die prachtige talenten en kwaliteiten van jou slim kan inzetten.
we gaan samen aan de slag, we bespreken de tegenvallers, zodat jij ontspannen blijft in die zoektocht naar mooi nieuw werk.
en belangrijk om nu alvast te zeggen: We laten je niet meer los, totdat je die nieuwe baan hebt. Dat garanderen we. Daar tekenen we voor. Dus, niet goed, geld terug.
– – – – –
Het is goed om je te zeggen dat er nu eens iemand anders voor jou kan zorgen, omdat je het even nodig hebt en wij dat zien, op waarde schatten.
Hieronder meer.
Je wordt op een persoonlijke, warme en ondersteunende manier gecoacht richting jouw nieuwe baan. Het loopbaantraject is iets wat we samen vormgeven. We beginnen met het opstellen van haalbare doelen, waar we samen een planmatige aanpak voor opstellen. Jouw tempo is leidend.
Vervolgens worden sollicitatie-onderdelen als vanzelf concreet gemaakt, waar je dan zelfstandig mee aan de slag kunt.
Zo creëren we in de eerste fase vooral duidelijkheid. Dat doen we op 2 gebieden:
Hierna gaan we samen kijken naar passende strategieën, marketingacties en vragen we op een specifieke manier hulp aan mensen die je dichter bij die nieuwe baan kunnen brengen.
Met jouw warme en zorgzame karakter heb je waarschijnlijk een goed netwerk. Hoeft niet groot te zijn. De liefde en warmte die je veelal aan anderen geeft, ga je nu wat meer aan jezelf leren geven.
Weet dat ik graag met jou aan de slag ga en dat we samen deze fase prima doorkomen, met als resultaat die nieuwe, leuke, passende baan. Daar twijfel ik niet aan. Heb jij nog twijfels? Mail of bel me dan. Dan kun je jouw verhaal even doen. Is belangrijk.
Ik heb al in jouw schoenen gestaan. Echt waar. Meerdere malen zelfs. Ik heb alles al meegemaakt met werkgevers. Zo ben ik 2 x zonder werk komen te zitten door een reorganisatie en 1 x door faillissement. Maar ook door het niet verlengen van een contract. Tja, dat gebeurt nu eenmaal ook. Ik kon er niks aan doen, ook al dacht ik eerst van wel.
Door vooral de vage of niet kloppende afwijzingen tijdens mijn zoektochten naar nieuw werk, begon ik mij destijds onzeker te voelen, moedeloos soms. Ik liet dat niet merken en ging stug door. Ik accepteerde geen hulp, want ik vond dat ik het zelfstandig moest kunnen. Ik was immers zelf recruiter geweest. Nou, dat heeft mooi wel geleid tot onnodig lange zoektochten, veel frustraties, soms radeloosheid en het heeft mijn relatie geen goed gedaan.
Maar, zoals dat gaat met elke goed doorleefde dip, je komt er sterker uit. Mijn persoonlijke ervaring is de basis geweest voor wat ik nu doe.
Mijn persoonlijke avontuur begon eind 2009 met de vraag: hoe kan het dat sommige mensen veel sneller een nieuwe baan vinden dan anderen? Wat doen zij anders?
Na uitvoerig onderzoek en studie naar de beste outplacementprogramma’s, sollicitatietrainingen en re-integratiebenaderingen, gecombineerd met mijn persoonlijke ervaringen en de vele gesprekken met mensen die zonder werk zaten, ben ik 4 jaar na die levensveranderende vraag De Sollicitatie Academie gestart. Het was toen 2013.
Na een uitvoerige testperiode was hier en daar wat bij-schaaf-werk nodig. De eerste uitkomsten overtroffen mijn verwachtingen. De structuur, de indeling, de formats, de sjablonen en al het andere ondersteunende materiaal (zoals video’s) werkte!
en dat doet het nog steeds.
Ik heb inmiddels honderden mensen kunnen helpen aan nieuw passend en leuk werk. En daar wil ik jou aan toevoegen. Gewoon, omdat het kan.
Dan nu meer informatie over ons complete programma,
in het kort komt het hierop neer:
1-OP-1 COACHING
GEDURENDE HET HELE TRAJECT
+
ONLINE
SOLLICITATIE CURSUS
↓
BAANGARANTIE!
Om de samenwerking en het succes te verhogen, is het belangrijk dat we elkaar leren kennen en goed afstemmen. Daarom start het traject standaard met een uitgebreid intakegesprek. Je kunt dan uitleggen wat je situatie is, waar je tegenaan loopt en wat je persoonlijke wensen zijn. Zo kunnen we per keer goed afstemmen op de onderwerpen, doelen en resultaten.
Het traject bestaat uit 1-op-1 coaching en een online programma die tegelijkertijd worden opgestart. De 1-op-1 coaching vindt vooral plaats via videogesprekken. Dat was al onze standaard procedure en is dankzij Corona heel gewoon geworden. We zien geen verschil in resultaat tussen live spreken en videobellen.
De 1-op-1 gesprekken zijn gericht op het bieden van maatwerk, zodat we je op een praktische manier kunnen helpen, ondersteunen, adviseren, coachen en soms trainen. Het is maar net wat jij nodig hebt om een beter resultaat te kunnen behalen.
Het online deel werkt vooral ondersteunend en bestaat uit een introductie en 8 modules met in totaal 65 video’s met bijbehorende opdrachten en een aantal assessments.
In deze video wordt het uitgelegd, daarna worden de 8 modules nogmaals toegelicht.
Introductie (opstart)
In deze module krijg je een overzicht en vergezicht van het totale online trainingsprogramma. We vertellen je alvast wat de 6 kritische succesfactoren van het sollicitatieproces zijn, waar jouw kansen en belemmeringen vooral liggen en hoe je (weer) grip krijgt op jouw loopbaan.
Module 1 – Mindset
Hier ga je alles leren over het begrip mindset, wat het is en wat het vooral niet is. Je gaat ervaren welke mindset productief voor jou werkt en welke niet en waarom dat is. Dit is misschien niet het eerste wat je verwacht, maar het is wel heel belangrijk. De juiste mindset geeft vertrouwen en maakt verandering draagbaar en geeft betekenis.
Module 2 – Introspectie
In de introspectiemodule leggen we de basis voor alle opvolgende modulen. Je gaat hier duidelijkheid creëren voor jezelf en hoe dat zich verhoudt tot de context waarin jij je wilt begeven. Klopt het, voelt het goed, is er sprake van samenhang?
Als je deze fase goed doorloopt kun je verder. Zo ga je hier jouw drijfveren helder maken, jouw competenties vastleggen en jouw toegevoegde en unieke waarde(n) neerzetten.
Module 3 – Doelstelling
Je gaat hier jouw professionele doelstelling ontwikkelen en opschrijven. Belangrijk voor de netwerk- en sollicitatiegesprek die je later in het proces gaat voeren. Je gaat jouw mission statement maken, zodat jouw zoektocht de enige juiste richting krijgt, die het dient te hebben voor optimaal succes. Hierdoor ben je effectiever in je zoektocht.
Module 4 – Vermarkt jezelf als een pro
Je kunt hier pas starten als je jouw koers voor de arbeidsmarkt hebt bepaald. Zodra die helder is, kun je jezelf aantrekkelijk maken, zodat bedrijven jou ook daadwerkelijk willen spreken, zien. Personal branding zonder opsmuk en blufpoker dus. Jezelf voor eens voor altijd op de goede manier neerzetten, zodat je hierna naar buiten kunt. Het is de bedoeling dat je een menselijke magneet wordt voor de juiste mensen op de arbeidsmarkt. Dat ga je hier doen.
Module 5 – Informatie verzamelen
Al het voorgaande heeft je hier naartoe geleid. Nu wordt het een beetje spannend. Je gaat je richten op de arbeidsmarkt. Welke organisaties vind jij interessant, waar wil jij het liefst werken en wie kunnen jou daarbij helpen? Je gaat het hier allemaal doen
Module 6 – Naar buiten treden
Hier werken we aan het netwerken, de beste strategie om nieuw werk te bemachtigen. Maar hoe doe je dat nu slim? Hoe kom je in contact met de juiste mensen en hoe krijg je die zover dat ze iets voor jou willen doen?
Module 7 – Sollicitatiegesprekken voeren
Alfred Brendel ontdekte het volgende: “The word listen contains the same letters as the word silent.” In zo ongeveer 1 uur weet je of je die baan hebt of niet – en je kunt de recruiters/interviewers exact vertellen waarom dat is.
Dit is de essentie van wat De Sollicitatie Academie uitmuntend goed kan. Dat heeft te maken met de psychologische factoren van het sollicitatiegesprek. Die leer je alleen hier, waarna je ze met zelfvertrouwen gaat inzetten.
Module 8 – Starten in je nieuwe baan
Gefeliciteerd! Hier heb je die nieuwe baan werkelijk in the pocket! Je kunt starten.
Hier leer je wat velen vergeten of maar half doen. En dat is niet zo handig als je bedenkt dat je zeer waarschijnlijk nog een proeftijd hebt en start met een (half) jaarcontract.
Je leert hoe je de eerste 100 dagen van jouw nieuwe baan vorm geeft, zodat je soepel opgenomen wordt in de organisatie en je positie stap-voor-stap gaat verstevigen.
(Of klik hier om gelijk naar het kostenplaatje te gaan)
Je hebt 2 opties:
Je kiest voor het actieprogramma en krijgt:
– Intake + adviesgesprek in één (eenmalig)
– Onbeperkt toegang tot ons complete online
omgeving
– Mogelijkheid om door te stromen naar het
baangarantieprogramma
Prijs: € 250,- inclusief btw
Vooraf betalen, geen 1-op-1 coaching en direct zelf je afspraak inplannen.
Je kiest meteen voor het baangarantieprogramma en krijgt:
– Baangarantie*
– Kennismaking + onbeperkt 1-op-1 coaching
– Toegang tot ons complete online programma tot je
die baan hebt!
En dat voor maar € 1.150,- inclusief btw
(in termijnen te betalen)
* Baangarantie
Wij weten zeker dat we je kunnen helpen. Daarom garanderen wij het.
Wij gaan namelijk net zo lang met jou door tot je die nieuwe baan hebt.
1. Start met de intake + adviesgesprek + onbeperkt toegang online programma € 250,- (vooraf betalen)
2. Kies of je verder wilt.
3. Zo ja, dan betaal je 2 x € 300,- p/mnd en de laatste € 300,- pas als je die nieuwe baan hebt
Je kunt natuurlijk ook contact met ons opnemen als je eerst even wilt overleggen
Of bel 06-36454134
Copyright Sollicitatie Academie 2023
Copyright Sollicitatie Academie 2023